30 July 2011

Seminar Maqasid Syariah 2011

27 Julai 2011, Shah Alam -  Bertempat di Dewan Kuliah, Masjid Negeri Shah Alam, telah berlangsung Seminar Maqasid Syariah : Membawa Kebahagian Kepada Keluarga bermula jam 8.00 pagi dan berakhir jam 1.00 tengahari.

Seminar ini merupakan program kerjasama dengan Unit Undang-undang Keluarga, Pejabat Agama Islam Daerah (PAID) Petaling dengan mensasarkan 200 orang peserta. Memandangkan dewan di IPD Shah Alam tidak dapat menampung muatan tersebut maka tempat seminar terpaksa dipindahkan ke Dewan Seminar Masjid Negeri Shah Alam.

Slot 2 - Ustaz Halim Din (LZS)

Slot 1 yang berlangsung jam 9.00 - 10.30 pagi telah diisi dan disampai oleh Al-Fadhil Ustaz Hj Mokhyi Bin Hj Mohd Omar (Mantan Timbalan Pengarah Perundangan Keluarga JAIS & Mantan Imam Besar Masjid Negeri Shah Alam) bertajuk "...".

DSP Azmi Md Said (KPBD) mewakili KPD Shah Alam dalam ucapan aluan penutup seminar.

Slot 2 pula telah berlangung jam 10.30 pagi - 12.00 tengahari pula disampaikan oleh Al-Fadhil Ustaz Abdul Halim bin Din, (Pegawai Eksekutif, Lembaga Zakat Selangor)  bertajuk "...".


Sebahagian Pegawai dan Anggota yang hadir.

Majlis Penutup Seminar pula telah dilangsung pada jam 12.15 tengahari di mana wakil Ketua Polis Daerah Shah Alam iaitu DSP Azmi Bin Md Said (KBPD) telah menyampaikan ucapan aluan penutup. Seterus ucapan perasmian penutup telah disampaikan oleh Pegawai Tadbir Agama PAID Petaling, Ustaz Muhammad Sujak bin Mohd Dasuki.

Hadirin sedang khusuk.

Turut hadir pada majlis penutup tersebut ialah Penyelaras Program iaitu Ustaz Suhaimi Ahmad Wakid (Ketua Unit Undang-undang Keluarga, PAID Petaling) dan Ustaz Abdur Rozaq Ibrahim (Ketua Cawangan Agama IPD Shah Alam).

Pegawai Tadbir Agama Daerah Petaling, Ustaz Muhammad Sujak Mohd Dasuki, ucapan perasmian penutup seminar.

Untuk meramaikan seminar tersebut, turut dijemput dan hadir ialah IPD Subang Jaya, IPD Petaling Jaya, Penolong-penolong Pendaftar Nikah Daerah Petaling dan Guru-guru Sekolah Agama Daerah Petaling. Kehadiran dianggarkan sekitar 150 orang peserta.

Sesi bertukar-tukar cenderamata.

Dalam masa yang sama, Cawangan BAKA juga sedang menguruskan kematian seorang anggota IPD Shah Alam yang meninggal pada malam sebelum iaitu jam 8.50 malam (26 Julai 2011) dan jenazah mula diuruskan di Hospital Tengku Ampuan Rahimah, Klang pada jam 8.00 pagi (27 Julai 2011) . Ramai pegawai dan anggota yang turut bersama-sama menghantar jenazah ke Rawang pada jam 11.30 pagi selepas solat jenazah di Surau Al-Ihsan IPD Shah Alam.

Anggota yang dimaksudkan ialah Allahyarham Kpl/120798 Ahmad Zamri Bin Md Abas, 45 tahun daripada Bahagian Jenayah (NKRA). Al-Fatihah.


Tinggalkan Komen Anda di Bawah :

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | coupon codes